6070521607 |
Coeducació, classe social i aprenentatges: eines útils a l'escola |
2020-2021 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
9/2/2021 - 23/2/2021 (12 hores) de 17:30h a 20:00h |
|
CRP del Pla d'Urgell |
|
Arbeca, 34 (Mollerussa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Pla d'Urgell
|
| |
|
Activitat en format virtual |
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Si l'escola és significativa, les nostres vides s'omplen de sentit i l'educació
és real.
Reflexionarem sobre com fer-ho possible partint de 3 eixosclaus: la classe social, la coeducació i l'aprenentatge.
Seran 3 dies per obtenir una informació que posi en dubte la nostra visió del món i eines pràctiques per aplicar-ho a l'aula i al centre.
I ho farem vinculant la coeducació amb la classe social i l'aprenentatge.
No estem vivint cap crisi, sinó un canvi de sistema. I l'escola pot ser molt clau en aquest procés de transformació social.
No parlarem d'educar noies i nois igual. Sinó de fer-ho diferent.
No parlarem de educar tothom en la igualtat, sinó de partir de les diferències.
No parlarem del que hem de saber sinó del que no sabem i com situar-nos davant una incertesa que només farà que créixer.
Cal trencar tòpics i esquemes per seguir transformant la nostra mirada i la nostra pràctica docent.
|
| |
Objectius |
1.- Entendre la construcció de la identitat com una relació d'aprenentatge
social on el gènere i la classe social són claus.
2.- Intuir com ajudar l'alumnat a construir una identitat positiva al marge de
les pressions visibles i invisibles per gènere i classe social.
3.- Entendre l'escola com un espai de goig professional, d'autorealització i,
també, de suport i treball amb l'alumnat, però també de transformació social.
4.- Evidenciar situacions invisibles de discriminació: capacitisme,
meritocràcia, gènere, classe social... per foragitar-les dels centres
educatius.
5.- Reflexionar sobre el paper de l'educació i la centralitat de la coeducació i
la classe social en l'aprenentatge.
6.- Oferir eines concretes i útils per educar en i per la llibertat.
|
| |
Continguts |
1.- El gènere: els 5 ítems que el conformen. La cadena simbòlica.
2.- La construcció de la masculinitat i la feminitat hegemòniques.
3.- La classe social i els silencis com a realitats que marquen l'alumnat.
4.- La construcció de la identitat de l'alumnat en una societat VICA (voluble,
incerta, complexa i ambigua).
5.- Per què i com trencar els silencis i les discriminacions per recolzar
identitats sanes i conscients.
6.- La centralitat del mite de la violència: utilitat al centre educatiu. El bon
tracte.
7.- Què vol dir aprendre? Aprendre per a què? Contextos d'aprenentatge i
contextos de domesticació. El que cal aprendre en un món en plena
transformació. Una educació que allibera alumnat i docents:
característiques, eines, estratègies.
|
| |
Formador/a |
Daniel Gabarró Berbegal
|
| |
Avaluació |
-Qüestionari de satisfacció en relació amb el disseny, el desenvolupament de l'activitat i percepció de transferibilitat.
-Aprofitament i transferència immediata dels aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat.
-Definició de línies de treball a seguir per tal de consolidar l'aplicació de la formació treballada a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
-Avaluació positiva de les tasques realitzades en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
-Document de valoració final, informe de seguiment dels serveis educatius i vistiplau de la inspecció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de totes les etapes educatives.
|
| |
E-mail |
crp-pladurgell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
09/02/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimarts |
16/02/2021 |
1730 |
2000 |
Sessió 3 |
dimarts |
23/02/2021 |
1730 |
2000 |
|
| |